Tuesday, November 13, 2012

Zulaikha Daaniys botak..

Salam Hari Rabu...

Kerja-kerja penting telah dilaksanakan.. tinggal yang tak berapa penting..hahaha...

Berbalik pada topik.. Hari ketujuh tali pusat Zulaikha Daaniys telah tercabut... yeay... leh peluk kuat-kuat.. Leh bagi susu tanpa risau tali pusat dia lagi... Alhamdulillah...

Hari kesepuluh jatuh pada hari Jumaat.. kami telah memutuskan untuk mencukurkan rambut Zulaikha Daaniys..Mesti orang tanye naper tak buat kenduri kendara.  Memang family saya macam ini.. Biasanya family akan melakukan perkara yang diwajibkan Islam sahaja.. bukan mengikut adat. Memang dari kecil macam ni.  Kalau boleh kawin pun tak boleh ade pelamin tau.. Tapi sebab kitaorang adik beradik hidup zaman moden nak jugak.. Tapi hanya digunakan untuk bergambar.. 

Wan Mak datang untuk mencukur rambut Zulaikha.  Memang semua cucu Wan Mak yang buatkan.. Alhamdulillah Zulaikha sangat behave bila dicukurkan rambutnya.. hehehe..nanti layan gambar..Tapi apa yang disesalkan.. sepatutnya kita photoshoot time dia baby dengan rambut dulu.. Tapi sebab ayah dia jauh.. ummi dah terlupa.. Dah cukur baru teringat...huhuh.. InsyALLAH ade rezeki kita boleh snap lagi kan... Ayah kan photographer..

Kene bedung kemas-kemas dengan kain batik... masa ni sebijik muka ayah... i miss dis moment..  (berderaiiii air mata)

see.... dia leh bantai membuta plak... orang bersungguh cukur rambut dia... gerammmmm
Alhamdulillah... kami telah menjalankan yang wajib.. yang penting niat kita.. Bila dah botak kesian plak ummi tgk Zulaikha ni... tapi bertambah bulat tengok muka dia..  ummi buat demi kebaikan mu sayang..

Mau tengok ka.. hahahaha.. kesian... ok la... Mari la kita tgk pic tersebut... Kasi suprise skit la..hahaha..





































































































Taraaaaaaaa.......
Siaaaaannnnnnnnnn....
Tengah mengeliat... Dapat moment cute.... Rindu moment ni....
Nasib baik agak cepat rambut Zulaikha tumbuh.. Cuma belakang kene makan bantal.. Sebab ini budak tak dok diam  pusing kiri kanan..  Cuti ayah telah pun berakhir... ayah terpaksa la pulang untuk bertugas di Melaka.. ceh macam ayat ayah tu seorang askar je.. ayat sedapkan hati... 

Syahdu tak??.... pic dengan ummi pun ada..tp free hair.. so xboleh ditayangkan..hahah
Harap segalanya ada hikmah untu kami dapat hidup bersama..Amin... Love both of u... :)

1 comment: