Tuesday, November 6, 2012

Bilik Bedah...!

Hari ini rajin skit tulis entry.. Nak kejar perkembangan semasa Zulaikha Daaniys.. Harap sempat..

Tepat pukul 7 Petang.. ummi di tolak masuk ke dewan bedah..kelam kabut sekali nurse.. dengan pakar bius berlari sana sini.. Dan dalam masa yang sama sempat lagi jerit cakap nak berak... hahahaha.. Pas di pindah kan ke Bilik Bedah suasana agak kecoh..Ye la nak cepat kan... Doctor nak bedah rileks je duduk silang kaki siap goyang-goyang... Masa ni memang perasan..Nurse suruh bangun tunduk sikit untuk cucuk bius... Rase nya 3 kali cucuk... Terus Rasa Kebas... Then bermula operasi mereka..

Pada mulanya rasa la seperti dihiris.. Tapi tak sakit.. Mata tak boleh pejam.. then doctor cina pakar bius duduk dekat tepi.. dia yang teman.. Dia akan bgtau ape proses yang sakit skit dan tak sakit.. Time dia nak capai baby tu ada la rasa dia cari-carik kepala baby.. Ye lah. Baby dah turun kot.. kan dah nak nampak rambut... lepas je doctor tarik keluar terus rasa kempis perut... tak lama kemudian dengar baby nangis (Masa taip ni..Air mata tengah bertangkung).. 7.48 pm  6.6.2012..Even ceazer.. Perasaan baby keluar tu sama kot dengan orang yang normal... kita dapat tengok baby kita di sudut kiri.. Then kita tanya.. 

Aku  :  Baby saya boy ke gurl?

Nurse : Kejap ye..kitaorg suprise kan....

Aku sabar menanti

Doctor  tengah nk tutup tempah belah..

Doctor : Nurse, cepat lah kasi mama dia tgk baby tu...

Nurse datang tunjuk tanda pink...  Ok gurl.

Nurse datang bawak baby tunjuk anu baby... ok confirm gurl.. air mata dah mencurah-curah ni...

Then nurse dan doctor lagi sorang spot cek baby.. kita memang nampak di sudut kiri doctor spot cek baby.. dia pegang tangan then dia lepaskan... nampak baby macam terkejut.. Masa tu kesian.. Tapi saya dah dapat agak.. itu mesti untuk tindakan balas baby.. Memang baby menangis..Nampak baby agak bersih.. Mebi sebab selalu minum air kelapa kot..hahahha

Nurse datang bawak baby dah balut dengan kain..Mata baby terbuka tengok je kita... Ya ALLAH.. ini anugerah terindah yang berada dalam perut ku.. 

Nurse cakap nak bawak baby pergi labour room dulu.. Ok fine.. Then nurse picit Miss B saya.. nampak ade putih kekuningan keluar.. dia bagi baby isap... ok.. mebi itu 1st colostrum saya.. Then saya tunggu semua nye siap... Selepas dah melepasi bilik nak cek kita dalam keadaan stabil.. kita di tolak ke wad..

Abah dengan mak dah tunggu... kita just say hai.. then hubby pun ada.. semua yang ada tolong transfer kan kita ke katil... Kejap lagi baby masuk.. Kita memang tak boleh bangun lagi.. Dapat tgk macam tu je lagi.. Ayah dia dah siap azan... dan solat Maghrib.. Terus mak buat tahnik tuk baby..

Selepas itu ibu, adik semua datang tengok.. sepatutnya dah tak boleh melawat..tp diaorg nak tengok jugak... Sampai nurse dah jeling-jeling.. diaorg semua balik... Baby di bawa ke bilik nursing.. Sbb ibu kene berehat betul-betul.. Malam tu memang kita baring tanpa bantal.. Memang macam itu prosedur dia kot.. Kejap2 nurse datang cek kita.. Then kita ade demam skit.. Nurse panggil doctor.. cakap nak bagi panadol.. Then kita kauntim dengan nurse nama Letchumi tu tak nak makan panadol..tp masuk ubat tak pe.. then dia masukkan ubat je.. Kita cuba jugak kuat semangat.. untuk esok tengok baby...


Fresh baru Keluar dan dibersihkan.. Snap by ayah..Masa ni ummi belum keluar lagi..
Acctualy kt kepala dia dh ada tanda sebab dan sangkut kan... sian anak ummi..
Tido Tongkat pipi.. sampai ke besor..

Suka tido mengiring....


Itu la dia puteri saya di beri nama Zulaikha Daaniys binti Zaffaruddin. Lahir pada 6.6.2012.. (Ok nak..pandai pilih tarikh ye nak).. Berat 3.6 kg. Tinggi 51 cm..

Ini lah pengalaman saya dan kenangan sebab dapat rasa pakej... Normal pastu Ceazer.. Cuma selepas beberapa hari bersalin rasa tercabar pulak dengar orang lain boleh normal.. 

I love u Zulaikha Daaniys... 


4 comments: