Thursday, September 26, 2013

Banana Cheese Bread Toast

Salam Jumaat semua..

Mari la kita perbanyakkan selawat di hari Jumaat.  :) Di Harapkan semuanya sihat belaka.  Even entry yang lepas stress, dukacita dan pelbagai lagi.  Mari la kita buat rileks-rileks, enjoy-enjoy.. Hahahahaha

Ok ni nak citer resipi tapi bukan resipi sangat la tapi more kepada cara-cara Banana Cheese Bread Toast.  Sesuai untuk bayo 8 bulan keatas, sesuai untuk mereka yang mengamalkan makanan yang sihat, sesuai untuk dijadikan snack dan sesuai untuk dijadikan breakfast atau minum petang. Moh kita lihat bahan-bahan yang diperlukan.


Pisang yang dah masak
Grated cheese (I pakai Bega)
Butter 
Roti



Sapukan roti Gardenia butter then susukan pisang yang telah di potong susunkan sampai penuh roti ye.  Actually i ade sebiji jek pisang. Ingatkan dapat la untuk 2 keping, 1 untuk aniys, 1 untuk i.  Rupanya tak cukup  so i just letak je la tengah-tengah.  Tapi keesokannye i buat penuh bawak untuk ofis...  



Taburkan cheese macam pic di atas.  Sedikit tips jika pakai grated cheese, jangan la ambik pakai tangan ye, pasal yang lain ada lagi kan.  Takut tercemar.  I ceduk pakai garfu then taburkan je pakai garfu.



 Then bakar dalam 5-10 minit.  Bergantung kepada oven memasing ye.. Agak-agak keemasan gini dah ok kot.  Makan panas-panas sedap then minum air yang berkhasiat la. 


1 untuk Aniys, 1 untuk I.  Bila bawak bekal sejuk dh la.. Tapi untuk aniys, i potong kan tepi-tepi tu.. Tips lagi 1, jangan buang yang dipotong-potong.. Kita makan..hihihi.. So xde la keras sgt aniys nak makan.  Tips seterusnya kalau tak keras, panas-panas tutup terus dengan penutup.. So wap dia akan buatkan dia lembut.  Dah macam roti kukus plak. jdnye.  Tapi lagi satu jgn terkejut tengok pisang itu hitam lebam.  Boleh je makan.  Kecuali sebenarnya hitam sebab dah tinggalkan semalam.. Ini kalau nak bawak bekal ye puan-puan. 

Ok selamat menjamu selera... I ni ge lunch plak..  see yaaa...



4 comments:

  1. kalau princess.yg keras tepi tu yg dye suka.pelik btol.t nk buat jugak lah.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. raaa sebenarnya yg keras tu lg elok byk khasiat.. tp tu la nanti keras..bby mmg suka yg keras2 kan.... diaorg gataii gusi..

      Delete
  2. Assalam..Follow sini..gain ilmu pasal Solid Food for baby..nanti nak try buat jugak kat my Medina..Salam kenal ye dear..

    ReplyDelete
  3. Semalam nak beli pisang kat tunas mart tp xde. Nak buat roti ni jgak. Tq bg resepi.

    ReplyDelete